top of page
Search

Hjälp Nätverket Maja få julen ännu lite bättre för barnen på Landskronas Akutboende för barnfamiljer

Ditt bidrag behövs för att göra julen lite extra fin för barnen på Akutboendet för barnfamiljer i Landskrona!

Nätverket Maja kommer under Mellandagarna göra en insats för det lokala Akutboendet för barnfamiljer som finns här i Landskrona. Vi kommer förhoppningsvis med er och andras hjälp att kunna finansiera en biokväll med läsk och popcorn för ca 20 barn/ungdomar och en barnföreställning av något slag för barnen mellan 1-6 år där vi också kör en mysig fikastund tillsammas. Om vi får ihop tillräckligt kanske vi t o m kan få ihop en liten julklapp också. Vore fantastiskt.

Jag har sedan det skrevs om det lokala akutboendet för barnfamiljer i media funderat på vad jag genom Nätverket Maja kan göra för dessa barn som verkligen inte har valt sin situation. Artikeln nådde mitt hjärta. Vid dagens datum när jag haft kontakt med boendet finns exakt 46 barn i olika åldrar boendes där och fler är på ingång inom någon vecka även om några också är planerade att flytta ut.

Men hjälp behövs från alla som kan tänka sig. En liten eller större slant mottages varmt för att vi ska kunna genomföra detta och låta även dessa barn få komma tillbaka till dagis och skola och ha något roligt berätta från julledigheten. Ge dem en stunds paus från verklighetens allvar och komma ifrån akutboendet en stund.

Om du eller ditt företag - eller din arbetsgivare skulle vilja vara med och stötta upp med en slant så hör av er snälla! Eller swisha direkt på numret nedan.


Det är enbart jag som kommer ha tillgång till pengarna som vi samlar in. Det är jag som kommer betala och se till att pengarna går till det som är tänkt och jag kommer med glädje hålla er informerade via sociala medier. Med det vill jag säga att jag garanterar er att pengarna oavkortat kommer gå till det som skrivs här! Det som eventuellt blir över tänker jag mig att vi sparar till ett nästa projekt på Akutboendet.


Tack snälla på förhand för ditt bidrag! Sprid gärna detta på din arbetsplats, din chef m. fl!


PS. Om du eller ditt företag kan tänka er gå in och sponsra med t ex fikabröd, saft och kanske något litet julgodis till barnen så är detta också varmt välkommet.



/Cathrin Cronqvist, Grundare Nätverket Maja Swish nr : 0708-128454 Skriv "Akutboendet"

31 views1 comment

Recent Posts

See All

MOOB - vann pris på Näringslivsgalan 2019

Vi i Nätverket Maja gratulerar självklart MOOB som vann priset som Årets Rookie vid Landskronas Näringslivsgala 2019. Motiveringen löd: Moob är ett företag som har mod, visioner och som sticker ut. Ma

bottom of page